Jeszcze do niedawna tylko niektóre firmy miały własne strony internetowe. Dziś jest to na porządku dziennym, a zwykła wizytówka WWW już nie wystarcza. Mawia się nawet, że jeśli firmy nie można znaleźć w internecie, to nie istnieje. Jest w tym trochę prawdy, tym bardziej, że wiele branż działa już niemal tylko online. Dobrym sposobem na jeszcze lepszą reklamę w internecie jest firmowy profil – fanpage na Facebook’u. Wyjaśnimy dziś, dlaczego warto go mieć i jak go skutecznie prowadzić.

Dlaczego warto mieć profil na Facebook’u?

Jesteś początkującym przedsiębiorcą? A może działasz na rynku już pewien czas, ale dopiero teraz zdecydowałeś się wkroczyć w świat internetu? Niezależnie od powodów, przez które do nas trafiłeś, mamy dla Ciebie dobre wieści – skutecznie prowadzony profil firmowy (fanpage) przyniesie Ci wiele korzyści.

Dziś każda firma ma własną stronę internetową i połączony z nią profil firmowy na Facebook’u. Mało tego! Niektóre firmy, zwłaszcza z branży gastronomicznej, całkowicie rezygnują z własnej strony WWW i zakładają sam fanpage. Musisz wiedzieć, że wybór kanału social media nie jest tutaj przypadkowy. Facebook to platforma internetowa, która z roku na rok zdobywa coraz więcej użytkowników. To bez wątpienia największy i najpopularniejszy kanał social mediowy, który aktualnie skupia ponad 1,5 miliarda użytkowników. Właśnie dlatego swoją przygodę z social mediami powinieneś zacząć właśnie od portalu Mark’a Zuckerberg’a. Jeśli uda Ci się tutaj, dopiero wtedy rusz na podbój Instagrama czy Snapa.

Popularność to nie jest jedna zaleta i powód, dla którego wręcz musisz posiadać firmowy fanpage. Twoja firma musi zaistnieć na Facebook’u, ponieważ:

  • zyskasz kolejny kanał komunikacji z klientem;
  • zyskasz darmową reklamę;
  • zwiększysz pozycję swojej strony WWW w wyszukiwarce;
  • trafisz ze swoją ofertą do szerokiego grona odbiorców;
  • poprawisz (stworzysz) wizerunek swojej firmy i marki;
  • uzupełnisz swoją stronę internetową.

Jednak, aby to wszystko osiągnąć, najpierw musisz założyć fanpage, a potem go regularnie i skutecznie prowadzić. Jak to zrobić?

Facebook w Twojej firmie – czy warto mieć fanpage i jak go prowadzić?

Prowadzenie fanpage to wyzwanie. Na co zwracać uwagę i od czego zacząć?

Z pozoru wszystko wydaje się proste – zakładamy profil na Facebook’u, a potem… publikujemy treści. I tu pojawia się pierwszy problem. Tak naprawdę, prowadzenie profilu od podstaw to wielka sztuka i wyzwanie. Fanów nie przybywa z niczego. Trzeba ich czymś przyciągnąć.

Jeżeli zaczniesz prowadzić fanpage na własną rękę, na pewno napotkasz na swojej drodze pewne przeszkody. Są to:

  • brak czasu na regularną publikację postów;
  • problemy dotyczące reklam;
  • pisanie ciekawych wpisów;
  • znajdowanie interesujących zdjęć;
  • opracowywanie strategii marketingowej;
  • kontakt z fanami/klientami i odpowiadanie na prywatne wiadomości.

To dopiero wierzchołek góry lodowej wyzwań, które staną na Twojej drodze. A tu jeszcze trzeba przyciągnąć do siebie sporą grupę osób i dbać o zasięgi oraz polubienia. Jak to zrobić? Nie ma gotowej recepty na sukces! Aby jednak osiągnąć założony plan, trzeba wykorzystać wszystkiego drogi. W tym celu można zatrudnić profesjonalistów od prowadzenia takich profilów w social mediach, albo działać samemu i stosować się do kilku rad. Oto niektóre z nich!

Rada 1: Postaw na jedną tematykę

Fanpage powinien koncentrować się wokół jednej tematyki. To tak jak z menu restauracji. Czym krótsza lista dań i węższa specjalizacja, tym lepiej. Tematyka wrzucanych przez Ciebie wpisów powinna dotyczyć Twojej firmy oraz branży. Jeśli na przykład prowadzisz zakład fryzjerki, nie pisz o motoryzacji czy sporcie, nawet jeśli tym się interesujesz. To wprowadzi chaos na Twoim profilu. Nie umieszczaj też prywatnych wpisów. Skup się na jednej dziedzinie.

Rada 2: Postaw na regularność

W prowadzeniu fanpage’a ważna jest regularność. Nie bój się publikować wpisów. Tym bardziej w dni wolne od pracy i święta, kiedy jeszcze więcej ludzi korzysta z Facebook’a. Pewnie teraz spytasz, jak często umieszczać wpisy? Posty powinny pojawiać się przynajmniej raz dziennie. Jednak nie warto z tym przesadzać i zasypywać użytkowników wiadomościami co 30 minut. W ten sposób po prostu spamujesz tablicę i narażasz się na zablokowanie, albo nawet cofnięcie polubienia. Zwróć też uwagę na to, co publikujesz. Liczy się jakość, a nie ilość.

Rada 3: Organizuj gry i konkursy

Facebook to idealna platforma dla niedzielnych graczy, którzy uwielbiają gry, konkursy i zabawy. Można to wykorzystać! Nie musi to być skomplikowana zabawa. Wystarczy zagadka słowna czy obrazek. Chętnych na takie zabawy na pewno nie zabraknie, nawet kiedy stawka jest niewielka. Główną nagrodą nie musi być wycieczka na Karaiby! Wystarczy niewielki gadżet związany z Twoją firmą, albo rabat na Twoje usługi. Organizacja konkursów to jeden z najlepszych sposobów na zdobywanie fanów! Ludzie sami zaczną udostępniać Twoje wpisy i prosić znajomych o polubienie Twojego profilu.

Rada 4: Zobacz, kto Cię lubi

Grupa docelowa jest bardzo ważna. Powinieneś ją określić, zanim jeszcze zaczniesz działania marketingowe. To pozwoli tworzyć jeszcze lepsze i bardziej spersonalizowane posty. Pamiętaj o tym, że piszesz dla ludzi, a nie dla robotów. Bot polubi Twoją stronę, ale raczej nie skorzysta z oferty Twojej firmy. A to jest w końcu Twój cel. Fanpage prowadzisz po to, aby zachęcić ludzi do skorzystania z Twoich usług i zakupu produktów, jednocześnie zwiększając Twój zysk.

Zapraszamy do odwiedzin i obserwowania fanpage Creatick na Facebooku.