Jeszcze nie tak dawno blogowanie kojarzyło się wyłącznie z hobby. Dziś stanowi jeden z najważniejszych kanałów komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi. Za pośrednictwem bloga możemy przekazać nieoczywiste informacje. Blog firmowy pozwala też pokazać się z wielu stron – profesjonalnej, rozrywkowej, a nawet osobistej. Co jest najważniejsze w prowadzeniu bloga firmowego?

Jakie korzyści daje blog firmowy?

Zanim nauczymy się konstruować idealną notkę na blogu firmowym, warto dowiedzieć się, po co właściwie mamy to robić. Dlaczego blog firmowy to doskonałe narzędzie marketingowe?

1. Ułatwia kierowanie ruchu na naszą stronę

Blogowanie pozwala rozwiązać dwa najdotkliwsze problemy – brak aktualizowania informacji na stronie oraz brak powiązań i odnośników. Za każdym razem, gdy piszemy post na blogu firmowym, jest to kolejna indeksowana witryna, co oznacza, że ​​możemy jeszcze raz znaleźć się w wyszukiwarkach i kierować ruch do strony. Jest to kolejny dowód dla Google, że witryna jest aktywna.

2. Pomaga przekonwertować ruch na potencjalnych klientów

Teraz, gdy mamy własnego bloga, mamy dodatkową możliwość na dotarcie do potencjalnych klientów. I to bez dodatkowej pracy. Wystarczy, że osoby, które zaczęły nas czytać podzielą się notką ze znajomym lub udostępnią ją na social mediach. Informacja pójdzie w świat bez naszego udziału.

3. Pozwala zbudować pozytywny wizerunek

Najlepsze blogi firmowe odpowiadają na często zadawane pytania. Jeśli konsekwentnie tworzymy treść, która jest pomocna dla docelowego klienta, to w jego oczach staniemy się autorytetem w danej dziedzinie.

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Od czego zacząć?

Zacząć warto od idei! Bardzo dobrze, kiedy możemy nasze wstępne pomysły omówić z innymi osobami, odpowiedzialnymi za marketing i copywriting w firmie. Przeprowadzenie burzy mózgów pozwoli wychwycić trendy. Najważniejsze jest jednak to, by tematy postów na blogu firmowym dotyczyły naszej działalności, ale były w tym szczere i interesujące. Żaden klient nie wchodzi na bloga po to, aby po raz setny spotkać z jawną reklamą. Szuka tam konkretnych informacji, które mogą przekonać go do naszej marki. Szuka również konkretnych porad.

Na początku nie potrzebujemy jeszcze dokładnych słów kluczowych, ale warto tworzyć zarys kolejnych postów, ogólnego wyglądu i myśli przewodniej bloga.

Jak często publikować wpisy?

Aktualizowanie bloga firmowego 2 razy w tygodniu jest najbardziej skuteczne dla właścicieli małych przedsiębiorstw i pozwala wygenerować znaczący ruch na stronie. Muszą być one napisane zgodnie z zasadami SEO i być bogate w odpowiednio dobrane słowa kluczowe – muszą być zatem najwyższej jakości.

Warto utworzyć blogowy kalendarz, który pokazuje, kiedy powinniśmy publikować każdy post. Warto też wstawiać wpisy zawsze tego samego dnia, ponieważ podoba się to nie tylko klientom – dzięki temu wiedzą, kiedy można spodziewać się nowości, ale także i Google, które terminowość docenia lepszym pozycjonowaniem.

Czym wypełnić blog firmowy?

Treść na blogu jest tym, co może nam pomóc wyprzedzić konkurencję, lub spowodować zakopanie naszej strony głęboko w czeluściach wyszukiwarki. Posty pełne błędów ortograficznych czy interpunkcyjnych, szybko odstraszą od nas potencjalnych klientów. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że jeśli zamierzamy zabierać się za prowadzenie bloga firmowego, to nie może być to praca wykonywana na kolanie przez kogoś, kto się na tym nie zna – takim sposobem naprawdę jesteśmy w stanie sobie tylko zaszkodzić.

Co powinna zawierać notka na blogu firmowym, aby była interesująca? Najważniejsze to:

  • zbadanie słów kluczowych,
  • korzystanie z wyników badań naukowych,
  • odnoszenie się do panujących warunków (społecznych, politycznych itd.),
  • używanie słownictwa adekwatnego do tematyki,
  • zwrócenie uwagi na potrzeby klientów,
  • przekazywanie nieoczywistych informacji.

W wielkim skrócie, idealny post na blogu firmowym powoduje zaciekawienie, budowanie więzi z klientem, pozwala uzmysłowić sobie, że nasza firma ma „ludzką twarz”, że dba o otaczający ją świat i kontrahentów. Nie robi tego w sposób infantylny i zbyt arogancki. Dodatkowo potrafi jeszcze zachęcić do zakupu naszych produktów lub ponownego odwiedzenia strony bez jawnego reklamowania. Wydaje się to niezwykle trudne – umiejętne używanie słów kluczowych przy zachowaniu stylu, który łatwo się czyta, a w tym wszystkim dostarcza rzeczowych informacji, które zapadną w pamięci. Jednak dla dobrego copywritera opracowanie idealnej mieszanki tych wszystkich aspektów jest wykonalne, a jego praca będzie w stanie przynieść ogromne korzyści biznesowe dla Twojej firmy.

Zapraszamy do odwiedzenia i zapoznania się z publikacjami na naszym blogu.